الأحد، 25 يوليو 2010

أنا يونس

"جى من بلادى البعيدة لا زاد و لا مية

و غربتى صحبتى بتحوم حواليا"


و بلادى دى هى نفسىبحسها بعيدة قوىممكن اسافر فيها أيام و شهورو برضه فى الآخر ما وصلشالبلاد كتير و كلها ضد بعضهاو أنا ساعات ببقى مبسوطة بالغربة دىو ساعات بتعب منهابس أنا عارفة إنه لسة بدرىو كل ما حامشى فيها أكتر حبعد عن نقطة الوصول أكترفى الرحلة دى بقىالحاجة الوحيدة اللى حشيلها معاى هى إيمانى إن لسة فى ناس حلوة فى السكةناس حتهون الطريقو شوية حب و صبر إن الحاجات المتعبة بتعلمنى أكتر ما بتوقعنىو إن أنا دايماً مش لوحدى


"و ده حب ايه ده اللى من غير أى حرية"


الحب حريةقوةاللى بيحبك بيحبك و انت تعبان و انت مبسوط و انت بتقع و انت بتكبرو انت بتفكر و انت بتعيش لحظات حلوة معاهالحب إنك تفرد دراعك و تسيب نفسك للهوا و انت عارف كويس إن فى حد حيحضنك و يحتويك الحب إنك دايماً تحسه خايف على نفسك أكتر منكمؤمن بيك و بالحاجات الكتير اللى جواك بتتعارك مع بعضهابيقولك إن الحاجات دى هى اللى بتميزك و هى اللى بتخليك أحلى انسان فى عيني


"و الدنيا مالت عليا"


كتير قوىبس ده يمكن عشان كانت توقعاتى أكبر من الناسبس هو الحقيقة أنا عمرى ماكانت توقعاتى كبيرةأنا فى الأساس انسانة ممكن كلمة ترفعها السما و كلمة تنزلها تحت الأرضهو كتير إن الانسان يبقى نفسه فى كلمة حلوة من حد بيحبه؟؟ هو كتير إنى أرفض ألبس أقنعة أنا مش مقتنعة بيها؟؟ هو كتير إنى اتمنى حد قوى جنبى يكملنى؟؟


"قلبى ضايع مين يلاجيهلى"


ادينى بدور و حلاقيه أكيديمكن مش دلوقتىاللقا نصيب


"يا عزيزة يا بنت السلطان لو يتغير الزمان و قابلتينى فى أى مكان كنت اعشق من غير ما تقولى"


بس أنا بحبكوا قوى و ممكن ماقولش بس أنا عندى مشكلة مستعصية فى إنى أقول بحب

ريهام سعيد

يارا محمود

مى صوان

فدوى فريد

مى احمد عباس

العين الجارية

تسنيم فهيد

لبنى احمد

شيماء على

هناك 6 تعليقات:

  1. مروة :)
    أنا كمان بحبك اوي :)
    انا مبسوطة اوي بالليستة دي ..
    انا كنت مكتئبة جدا و الله ..
    بس لما شوفت اسمي ..
    و الله مسحتي احساسي بالوجع .. انا متشكرة اوي يا حبيبتي على الاحساس اللي حسيته دة ..
    :)
    شكرا جدا

    ردحذف
  2. انتي جميلة أوي يا بنتي .. بحبك كتيييير
    وبحب من اللستة بتاعتك ريهام وتسنيم وشيماء .. بجد محظوظة بيكم جدا

    :)

    ردحذف
  3. مروة انتي فين؟ قلقانة عليكي

    ردحذف
  4. و انتى أجمل يا لبنى...أنا اللى محظوظة طبعا :)

    ردحذف
  5. أحبك الله يا مروة

    :)
    ماتعرفيش النوتة دى غالية عندى ازاى

    ♥♥♥♥

    ردحذف
  6. انتى اغلى عندى يا ندى :)

    ردحذف