السبت، 13 نوفمبر 2010

حبى ليك...قوة


الفكرة مش ف إنك بعدت مرة واحدة و نسيت الفكرة إنى كنت بجد محتاجة حد اصدقهحد استريح لهحد احس معاه إنى حرة و إنى مش خايفة و أنا بقول بحبكالفكرة إنى كنت محتاجة حد يشاركنى ف حياته زى ما أنا بأتمنه على حياتىالفكرة إنى دايماً بتمنالك كل خير حتى و انت جارحنىبفتكرلك مواقف بسيطة فرقت معايا أنا كانسانةدايما بحاول ابص للجانب الحلو اللى فيكبس العلاقة كده مش متوازنةحتى لو كنت انت بتعمل كده و أنا معرفش لازم تقولىمحتاجة اصدق إن فى حد بيعاملنى بجد مش واخدنى هزار أو واحدة يضحك عليها بكلمتينأو لعبة يرجع لها وقت ما يمل من لعبة تانيةمحتاجة احس ان ليا كيان فيك محتاجة احسك و انت مضايقو انت بتحلم و انت بتعافر ف الدنيامحتاجة احسنى الضمة اللى انت بتدور عليها و بر الأمانعارف ايه اللى يضحك بجد؟ إن فى بنات كتير تتمنى أى حد يقولها كلمتين حلوين و بتبقى مبسوطة بيهم لأنها عايزة تحس إنها مرغوبةمنتهى احساسى بالحب معاك مش مجرد كلاممحتاجة احس إنى بيتك عارف معنى الكلمة دى؟ عايزة احس بالأمان و الأمان بالنسبة لى مش مجرد كلام عارفة ان البنات دول غريبة صعب ترضيهم أى حاجةبس انا مش بتأمر صدقنىأنا عايزة احسك سند أنا اصلى بقع كتييييييير قوىو ساعات بحس إنى نكدية و حساسة زيادة عن اللزومعايزاك تكون انت اللى بتمد لى ايديك فى الاوقات دىعايزاك تقولى انتى مجنونة و انا حفضل جنبك كده عشان انا بحبك و انتى كدهكلك على بعضك بهبلك بعبط بجنانك بمثاليتكايوة عايزاك تقول كده و تعمل كدهبس انا مش حتسول منك الحنان و لا الفعل عشان اللى بيبقى عايز حاجة بجد بيروحلهابيمسك فيها بكل قوته و بيحافظ عليهابس أنا معاك مش حاسة إنى حاجة أى حاجةبس انت بالنسبة لى حاجات كتير و مهما عملت و لا بعدت اكتر و لا حسستنى انك مش عايزنى ف حياتك أو جبت سيرتى حتى و لو بشرّدايما حتمنالك الخير مش عشان انا ساذجة و لا ضعيفةعشان الحب قوة و انا اقوى منك….

هناك 3 تعليقات:

  1. الحب لازم يكون فهي جزء من كرامة ..
    الحب بيحمي الكرامة مابيمسحهاش .. و كلامك دة اقوى دليل على كدة ..
    متفهمة مشاعرك للغاية ، و فاهمة كويس جدا يعني ايه احتياج للشراكة ..
    و حاسة بالمعنى الحقيقي لكل كلمة اتكتبت هنا ..
    بس هاقولك .. ماتبصيش وراكي .. ارفعي راسك بصي لقدام و امشي .. و خدي بالك من خطوتك .
    و ربنا يحفظك .

    ردحذف
  2. الحب قوة وانا اقوى منك ,,روعه بكل ما للكلمه من معنى ..

    ردحذف
  3. نعم نحتاجهم بقوة ليكونوا سندنا وقت السقطات
    نحتاجهم كي نشعر باهميتنا في الحياة
    نحتاجهم لاحتياجنا لمن يحتاجنا
    نحتاج ان يكونوا سكننا ونكون سكنهم
    يكونوا قوتنا وقت الضعف, دمعتنا وقت الحزن, ضحكاتنا البريئة في جنونا, وهمساتنا حين لا نقوي سوي علي النظر الي عيونهم.
    ولكن ليس كل ما نلقاه منهم جفاء
    فقد تكون الادوار متبادلة والاحتياجات مختلفة
    قد لا نفهم مايحتاجونه منا ونطالبهم بما لا يقدرون عليه
    صديقتي
    كتب علي البعض ان ينتظروا دون انتظارا لنهاية الانتظار
    قد نكون منهم وقد نتوهم ذلك وقد يكونوا هم من يتخيلون انهم كذلك
    عفوك صديقتي
    لا تقسي عليه
    قد يكون بمكانك ويصبح اقوي منك لانه يتحمل دون شكوي
    وقد تكونين محقة
    ولكن صدقيني
    للحقيقة اكثر من وجه
    .........................
    ولكن لا يسعني الا انا ابدي اعجابي باسترسال مشاعرك الجميلة التي كم اثرت في
    تحياتي

    ردحذف