الثلاثاء، 8 مارس 2011

نص حالة!

يمكن كان رد الفعل حاد قوىقاسى يمكنلكنكان احسن لجميع الاطرافبدل ماكنت اعيش مع احتمالات و افتراضات و ترجع تحسسنى انها مش صح و بعدين اكتشف بعد شوية انها كانت صح و احس بالذنب و اتعايش مع فكرة انك مش ليا و انى معلقة نفسى بخيط ضعيف كذا مرة اتشد و اتقطع و انا كنت برجع اربطه تانى عشان….صحيحعشان ايه؟ و ليه ماكنتش بحس انك بتحاول تحافظ على الخيط ده؟؟ هو انا كنت اتعودت عليك قوى كده؟؟ و لا كنت شايفاك حاجة و انت حاجة تانية؟؟ و لا يمكن انا اللى محتاجة حاجة مختلفةو لا يمكنمش قلتلك احتمالات كتيرعارف اكتر حاجة ممكن تسبب لى الاكتئاب ايه؟؟ انى احس انى كنت و لا حاجة او كنت حاجة و بعدين بقيت و لا حاجةو ده يثبت ان اللى كانمالوش اسمبس مهما كان توصيفه فهو ماكنش بالعمق اللى يخليك تحاول تحافظ عليهعارف ايه المشكلة؟؟ المشكلة انى دايما بحس انى بملا فراغعلى فكرة انا شاطرة قوى فى الموضوع دهبتقبل اللى ادامى و بكون حنينة و بسمع كتييييييير بس لما احتاج احس ده مش بلاقيه….على فكرة انت من حقك تلاقى الحد ده فى حياتكو من حقك كمان انك لما تعوزه تلاقيهبس الحقيقة انك لازم تختار الحد ده كويس قوىعشان انا اصلا ضعيفة قوىو بفهم مابين السطور قوى و مهما طالت المدة لازم ف الاخرانكسر قوىلأنى بتعلق قوىو ده غلط كبير قوىخصوصا لما تحس ان اللى ادامك من حقه يسيبك فى لحظة و يعيش حياته و مايفكرش فيك غير مسكن للألم و ف نفس الوقتمن حقى ارفض دهو بشدة! أنا عايزة حد يكون ليا اكتر مانا ممكن اكون ليهمش عايزة اكرر كلام السند و الاحتواء و الامان عشان بقى كليشيهبس واضح ان انا جوايا حاجات لا تصلح للدور اللى انت اختارتنى ليهأنانية؟؟ يمكنأكيد!! فى احساس جارف جوايا بيقولى انى استوعبت حاجات اكبر من انى استوعبهاشفت حاجات اكتر من المفروض اشوفهاالحاجات دى لخبطتنى و توهتنى بس كنت ببقى مبسوطة و انساها لما كنت احسك بتخاف على مشاعرىخدت بالك من الكلمة؟؟ كنت و ده ماينطبقش عليا انا بسو عليك انت كمانصعب قوى انك تحس ان حد بيكمل معاك من باب الاستخسار او من باب انه حرام عشان ماتزعلشاو ايا كان السبب يعنى مش مهمبس ماينفعشو ده مش معناه ان المشكلة فيك على فكرةالمشكلة فيا اناحسيت ببرود بفتورانى مابقتش مبسوطة زى زمانسؤال بيطرح نفسه و بشدةهو اخرة ده كله ايه؟ و ليه احس نفسى حمل أو بنى ادم يدعو للشفقة؟؟ و ليه احس انى ماليش تاثير؟ و ليه احس انى بفكر فيك اكتر ما بتفكر فيا؟؟ و ليه ماحسكش شايفنى زى مانا شايفاك؟؟ يادى الاسئلة!!! بس اهمهاهو انا ليه حاسة بوجع قوى كده؟؟ يمكن عشان حاسة انى فى تفاصيل بسيطة اثرت فيا حتتكرر مع غيرىو ده أنا متاكدة منه و يمكن بشكل أعمق و احلىو ده يمكن لأن انا شخصية تدعو للشفقة بالفعل فحسيت انك لازم تعاملها بشكل معينبس اقولكده شىء يكفينىعشان كده كانت النقطة اللى وصلنا ليهاكفاية قوى!

هناك تعليق واحد:

  1. المشكلة تقدري تطبقي كفاية اوي! دي
    زي ما اتكتبت كداا
    ^_^

    ردحذف